602 314 111 info@kr-autosklo.cz

Výměna skla

Výměna autoskel může probíhat buď lepením nebo montáží do rámečku. Vždy záleží na tom, jaký systém uchycení čelního skla má váš automobil. Oba způsoby však u nás mají mnoho společného:

  • Montujeme autoskla na vozidla všech značek, včetně nákladních vozů a autobusů.
  • Používáme výhradně originální skla značek Pilkington, Sekurit a Splintex, která používají i výrobci automobilů.
  • Vždy odvádíme tu nejpreciznější práci.

Lepení autoskel

Pro lepení čelního skla používáme vysoce kvalitní rychloschnoucí lepidla, fy. Würth a Berner. Váš osobní automobil si tak většinou můžete vyzvednout už po 2 hodinách.

Montáž autoskel

  • Nejdříve se vozidlo odstrojí včetně začišťovacích lišt. Následně se přiloží čtyřhranná ocelová struna mezi karoserii a sklo tak, aby se struna vždy opírala o fixátor skla a nikdy o karoserii. Následně pohybem zprava doleva a opačně prořízneme vrstvu fixátoru. Stejný proces provedeme uvnitř vozidla a sklo tak demontujeme. Za pomoci dlát odstraníme zbytky fixátoru a díky aktivátoru a primeru ošetříme plochu určenou k lepení.
  • Po odstranění starého rozbitého skla naneseme fixátor na část ošetřené plochy (nebo na sklo, technologie postupu je stejná). Po nanesení fixátoru přiložíme sklo na karoserii tak, aby fixátor v celém svém obvodu dosedal současně na obě ošetřené plochy. Poté za použití mírného tlaku na sklo necháme fixátor „roztéct“ po celém obvodu montovaného skla a karoserie.
  • Výměna lepeného autoskla tedy zabere přibližně 2 hodiny. Časy jsou kalkulovány při ideálních podmínkách a na provedení jedné zakázky. V zimních měsících se prodlužují o dobu, která je třeba na zahřátí odstrojovaných částí.

Montáž skla do rámečku

Montáže do gumového rámečku lze po dohodě provést i na počkání.

Montáž autoskla do gumového rámečku:

  • Odstrojíme automobil tak, aby byl přístup do rozteče mezi autosklo a přiléhající karoserii po celém obvodu skla pohodlný.
  • Demontujeme poškozené sklo a uvolníme části těsnící gumy, která přesahuje přes zapertlovaný okraj určený k fixaci skla. Současně je třeba vyvíjet celoplošný tlak na měněné sklo. Obě činnosti se provádí uvnitř vozidla.
  • Po odstranění měněného skla se zapertlovaná část očistí od nečistot a rzí tak, aby rozteče mezi novým autosklem a pertlem byly po celém obvodu skla stejné.
  • Následně se instaluje gumový rámeček po obvodu skla do drážky v gumě k tomu určené. Poté se instaluje provaz za pomoci přípravku do drážky v druhé gumě, která je určena k usazení v pertlované části karoserie.
  • Takto připravené autosklo se namaže speciálním absorbčním olejem v místě, kde se bude přetahovat guma za pomoci provazu za okraj pertlu.
  • Sklo se přiloží na karoserii a za mírného tlaku na sklo zvenčí a vytahováním provazu do interiéru vozu se guma přetahuje přes pertl. Tlak vně vozu je třeba vyvíjet vždy v místě, kde je vytahován provaz gumy. V případě, že sklo není správně usazeno v gumovém rámečku tak, aby mezi gumou a karoserií nebyl volný prostor, vytěsníme jej rázovým tlakem na sklo.

Zašlete nám nezávaznou poptávku